Hydrografika jest technologią nanoszenia nadruku na trójwymiarowe elementy, powstałą w Japonii na początku lat 80-tych. Cały proces polega na umieszczeniu w pojemniku z podgrzaną wodą (do ok .30 stopni C) specjalnej folii z określonym wzorem.
Po chwili folię spryskuje się aktywatorem powodującym, że farba oddziela się od reszty, ale zachowuje swój kształt. Następnie dokładnie oczyszczony, zmatowiony i pokryty podkładem przedmiot zostaje pod odpowiednim kątem położony na lustrze wody. Już po chwili farba dokładnie oblepia nawet najbardziej trudno dostępne elementy danego przedmiotu. Kolejnym etapem jest usunięcie nadmiaru farby. Aby uzyskać pełną trwałość i odporność na czynniki atmosferyczne, temperaturę, zadrapania i zniszczenia, powłokę pokrywa się jedną lub kilkoma warstwami lakieru.
Dzięki temu hydrografika jest równie trwała jak lakier samochodowy. Obraz można przenieść w zasadzie na każdą powierzchnię, która jest odporna na wodę i którą można malować, tj. metal, szkło. drewno, plastik itd. Metoda transferowego druku wodnego cieszy się dużą popularnością i trafia nie tylko do warsztatów samochodowych, m.in. coraz więcej agencji reklamowych docenia jej zalety i trwałość.